home
De motor
Rebuilt
fotoalbum
filmpjes
 

Het carter:

Na wat speurwerk heb ik een set carterkappen op de kop kunnen tikken, deze heb ik omdat de lak slecht en helemaal geel uitgeslagen was opnieuw (zijdeglans zwart) gespoten.

 

De ontstekingsdeksel wordt in voor Husqvarna de bekende gouden kleur gespoten. De cilinder en de rest van de blokdelen met uitzondering van het koppelingsdeksel laat ik aluminium kleurig. Het koppelingsdeksel wordt namelijk gepolijst.

De staat van de onderdelen:

Bij het openen van het blok heb ik eerst gekeken naar de staat van de lagers, de schakelvorken, de schakelklok, de versnellingsbak, het bigend, cilinder, zuiger enz. De zuiger was zo goed als nieuw en de cilinder zag er ook nog perfect uit.

Omdat ik zeker wou weten dat het bigend Oké was ben Ik hiermee naar Peter Boss geweest, volgens Peter was het nog zo goed als nieuw, dat was hele geruststelling. Dat zijn meestal de grote kostenposten als je een revisie wilt uitvoeren

Helaas waren wel de klepstelen van de uitlaatkleppen beschadigd en zouden deze vervangen moeten worden. In de zoektocht naar nieuwe kleppen kwam ik bij Willy Sanders van Mocon tuning terecht. Willy vroeg mijn om de oude kleppen op te sturen zodat hij ze kon bekijken. Willy heeft de stelen weten bij te werken en heeft er ter bescherming van de klepstelen een set titanium ducati klephoedjes bijgeleverd. Ook heeft hij de klepstelboutje bijgewerkt. Zo was ik toch nog voor een redelijke prijs geholpen. Het bijwerken en hoedjes zetten deed hij vaker omdat de titanium hoedjes veel steviger zijn en veel langer meegaan.

<<< Terug

 

 

 

Rebuilt: Het Blok