home
De motor
Rebuilt
fotoalbum
filmpjes
links

De voorvork:

De voorvork is een Mazzochi Magnum 45mm

Omdat de vork beschadidg was heb ik de vork uit elkaar gehad en opnieuw gespoten. De donkergrijze plakfolie heb ik vervangen door folie met carbonlook. Ik heb de poten ook gelijk helemaal schoon gemaakt de keeringen geinspecteerd en er verse Belray olie in gedaan.

meer....

 

De achterbrug:

In eerste instantie was het de bedoeling om de achterbrug helemaal te polijsten, maar een deukje aan de zijkant gooide echter roet in het eten, ik heb toen besloten om de brug silvergrijs te spuiten. Toch wil ik deze t.z.t. nog een keer vervangen door een gepolijst exemplaar.

 

Het frame:

De lak van het frame was op verschillende plaatsen beschadigd en vroeg daarom om een grondige behandeling

meer....

De achterdempers:

Ook hier was het de bedoeling om de volledig aluminium dempers te polijsten, maar na een proefrit heb ik toch gekozen voor de carbon Leovice SBK demper die op de motor zat toen ik hem kocht. De sound is ook belangrijk.

Het Motorblok:

De reden dat de vorige eigenaar de motor verkocht was dat het carter gescheurd was. Dit schijnt wel vaker voor te komen bij bepaalde bouwjaren waarvan de wand van het carter dunner is.

Meer...

 

Hier een verslag over de rebuilt van mijn Husqvarna TE 610

de motor

Rebuilt: